Het algoritme van LinkedIn snappen en gebruiken

Er wordt vaak geschreven over het algoritme van Facebook en Instagram, maar we hebben nog niet vaak iemand zien schrijven over het LinkedIn algoritme. Apart toch? De LinkedIn specialisten van BuildSocial zijn hier dieper op ingedoken en hebben een aantal verrassende ontdekken binnen het algoritme van LinkedIn voor jou op een rijtje gezet.

Met deze tips heb jij binnen de kortste keren het algoritme van LinkedIn onder de knie en weet jij, als een echte LinkedIn specialist, hier goed gebruik van te maken!

Hoe het algoritme werkt


Het algoritme van LinkedIn heeft twee doelen, prioriteit geven aan relevante inhoud en om de betrokkenheid op berichten te vergroten. Standaard is iedereens feed ook ingesteld op het tonen van relevante berichten, in plaats van het tonen van de meest recente berichten. Deze standaardinstelling vergroot de kans op interactie en de kans op meer content creatie en meer betrokkenheid van berichten door gebruikers.

Wanneer je een bericht voor LinkedIn plaatst is het dus van belang om te zorgen dat deze content interessant is voor jouw doelgroep én de doelgroep die je wilt bereiken op dit social media kanaal. Het is ook van belang op eruit te springen. Elke seconde worden er namelijk tienduizenden posts gemaakt die het algoritme moet ontcijferen op relevantie. En hier wil je natuurlijk wel tussen staan.

Helpt het promoten van berichten?

Echte LinkedIn specialisten zweren erbij, het promoten van berichten op LinkedIn. Het is een goede manier om de betrokkenheid van een bericht te vergroten en het aantal personen dat jouw bericht te zien krijgt. Zo zijn er ook verschillende technieken om dit bereik nog meer te vergroten, waaronder het taggen van relevante bedrijven, strategische zoekwoorden te gebruiken in het bericht en relevante hashtags op te nemen.

Al deze onderdelen zullen eraan bijdragen dat je het LinkedIn algoritme onder controle zult krijgen als een echte LinkedIn specialist!