Online bereikbaarheid verbeter door middel van een flowbot.

Ben je op zoek naar iets om jouw online klantenservice te verbeteren? Een flowbot kan de uitkomst bieden. Een flowbot is niet zomaar een bot. Nee, een flowbot is een bot die de klant stapsgewijs verder helpt met zijn vraag. De flowbot begint met een aantal onderwerpen waar de klant een vraag over kan hebben. Dit kan bijvoorbeeld, in de opslag sector, een vraag over de beschikbaarheid of prijzen zijn. De klant kan dan aangeven dat hij hier over een vraag heeft door gemakkelijk het onderwerp aan te klikken of te typen. De flowbot zal dan doorvragen, bijvoorbeeld naar een locatie. Waar wil de klant een opslagunit huren? De klant kan dan zijn of haar locatie aangeven en de flowbot zal dan doorverwijzen naar een pagina of de beschikbaarheid doorgeven. Hierdoor heeft de klant zijn of haar antwoord in eerste instantie gevonden.  

Wat gebeurt er nadat de klant zijn of haar antwoord heeft gekregen? 

Als de klant zijn of haar antwoord heeft kan de flowbot verder vragen. Denk hierbij aan de vraag: ‘Wil je een offerte aanvragen of in contact komen met een collega?’ De klant kan dan aangeven of hij verder nog iets nodig heeft of zo genoeg informatie heeft gevonden. In het geval dat de klant meer informatie wil hebben kan hij doorverbonden worden met een chatspecialist. De chatspecialist kan de vragen die de flowbot heeft gesteld en de stappen die de klant heeft doornomen terug lezen en zo makkelijk zien hoe hij of zij de klant verder kan helpen. Dit zorgt er voor dat vragen makkelijker en sneller beantwoord worden en hierdoor wordt de werkdruk binnen de klantenservice verlicht omdat de makkelijkere, informatieve, vragen sneller beantwoord worden zonder daar mankracht voor in te zetten. 

Hoe implementeer ik een flowbot op mijn website? 

Chatkracht kijkt graag met jou naar je online bereikbaarheid en hoe deze nog beter kan worden. Dit kan door middel van een flowbot die zelf gebouwd wordt of op een andere manier. Je vergroot je online bereikbaarheid ook buiten je eigen openingstijden. Hierdoor worden klanten sneller geholpen en genereer je sneller leads.